تعمیر تخصصی انواع یو پی اس

تعمیر یو پی اس | فروش یوپی اس | تعمیر تخصصی انواع یوپی اس | تعمیر یو پی اس apc | تعمیر یو پی اس فاراتل

تعمیر تخصصی انواع یو پی اس

تعمیر یو پی اس | فروش یوپی اس | تعمیر تخصصی انواع یوپی اس | تعمیر یو پی اس apc | تعمیر یو پی اس فاراتل

سیستم مانیتورینگ

با مختل شدن برق شهر، کدامیک از یو پی اس {یو پی اس apc} ها توان جبران این نقص را دارند ؟

یکی از فاکتورهای کلیدی در افزایش سطح کیفیت سرویس های موجود در مراکز داده و شبکه های کامپیوتری، مانیتورینگ مداوم کلیه اجزا و زیر ساخت های شبکه می باشد. اهمیت نرم افزارهای مانیتورینگ، در هنگام بروز اختلال برای سرویسهای حیاتی در شبکه های کامپیوتری بیشتر درک می گردد. بروز برخی اختلالات در شبکه، منجر به وارد شدن صدمات جبران ناپذیری به تجهیزات می گردد. نظارت مداوم و بدون وقفه از مهمترین فاکتورهای کنترل پایداری شبکه های کامپیوتری ومراکز داده می باشد. از مهمترین عوامل پایداری شبکه های کامپیوتری، استفاده از یو پی اس ها می باشد . برای اطلاع از سلامت یو پی اس ها و اطمینان از اینکه در مواقع اضطراری می توانند برق مورد نیاز تجهیزات شبکه را تامین نمایند، باید بطور مداوم نظارت شوند. بدلیل اهمیت یو پی اس ها در شبکه های کامپیوتری، سیستم بینا بخش ویژه ای را به این موضوع اختصاص داده است . بینا می تواند انواع یو پی اس apc ها با مارکها و برند های مختلف را مانیتور نموده و کنترل نماید.

پروتکل ارتباطی بینا با یوپی اس ها

 سیستم مانیتورینگ برای ارتباط با یوپی اس از پروتکل SNMP (Simple Network Management Protocol) استفاده می کند. یوپی اس های امروزی اکثرا دارای کارت SNMP هستند که این کارت دارای یک خروجی RG45 برای اتصال به شبکه می باشد. سیستم مانیتورینگ توسط این درگاه تمامی اطلاعات لازم برای نظارت بر یوپی اس را دریافت نموده و همچنین از طریق همین درگاه می تواند دستورات کارشناس را به یو پی اس منتقل نماید. در صورتی که یو پی اس دارای خروجی RG45 نباشد،به احتمال زیاد دارای پورت سریال یا RS232 می باشد. در این صورت برای اتصال یو پی اس به شبکه باید از مبدل کوچکی ( Serial to Ethernet ) که درگاه سریال را به درگاه شبکه تبدیل می کند،استفاده شود .

قابلیت های ماژول مانیتورینگ یو پی اس apc

از جمله خصوصیات مهمی که مانیتور یو پی اس apc قادر به نظارت و کنترل بر آنها است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گزارشات مانیتورینگ یو پی اس apc

بینا ، گزارشات متنوع و کاملی از نحوه عملکرد یو پی اس ها در اختیار مدیران و کارشناسان قرار می دهد. این گزارشات هم بصورت لحظه ای (Online) و هم در بازه های زمانی مختلف قابل مشاهده هستند. برخی از این گزارشات در زیر آمده است :

در این گزارش میزان شارژ باطری و همچنین مقدار بار روی هر یو پی اس بصورت لحظه ای نمایش داده می شود.

در این گزارش پارامتر های اصلی کارکرد یو پی اس ها بصورت عددی نمایش داده می شود.

  • گزارش Log های ثبت شده

در بسیاری موارد کارشناس به اطلاعات کاملی از همه پارامترهای مهم یو پی اس نیاز دارد. در گزارش لاگ های ثبت شده بینا همه اطلاعات خوانده شده از یو پی اس با ذکر تاریخ و ساعت نمایش داده می شود. مانند فرکانس ورودی یا خروجی یا درجه حرارت داخلی .

یو پی اس

یو پی اس apc

یوپی اس

سیستم مانیتورینگ

تعمیر یو پی اس

باتری

باتری یو پی اس



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.