تعمیر تخصصی انواع یو پی اس

تعمیر یو پی اس | فروش یوپی اس | تعمیر تخصصی انواع یوپی اس | تعمیر یو پی اس apc | تعمیر یو پی اس فاراتل

تعمیر تخصصی انواع یو پی اس

تعمیر یو پی اس | فروش یوپی اس | تعمیر تخصصی انواع یوپی اس | تعمیر یو پی اس apc | تعمیر یو پی اس فاراتل

یو پی اس برای تجهیزات پزشکی

یو پی اس برای تجهیزات پزشکی

یو پی اس برای تجهیزات پزشکی امروزه تکنولوژی بخش اصلی و مهمی را در بخش درمان  تشکیل  میدهد.

انواع دستگاه های سونوگرافی، تجهیزات موجود در اتاقهای احیای آی سی یو و سی سی یو و تجهیزات آزمایشگاهی بسیار پیشرفته، دستگاه های ام آر آی، سی تی اسکن و تصویر برداری اشعه ایکس تنها بخشی از لوازم پزشکی و آزمایشگاهی پیشرفته است که در همه درمانگاه ها و بیمارستانها وجود دارد.

همه این تجهیزات نیازمند برق متناوب با کیفیت جریان و ولتاژ بالا و حداقل نوسان شبه سینوسی و یا پله ای هستند.یو پی اس برای تجهیزات پزشکی

بدلیل پیشرفتهای تکنولوژیک برق مصرفی این دستگاه ها امروزه بسیار کاهش یافته است و اغلب آنها با توان زیر ۱۰۰۰۰ ولت آمپر بکار می افتند ولی با این وجود برق مصرفی واحد آزمایشگاه یا عکس برداری ممکن است برق صنعتی و سه فاز باشد که اغلب نیز چنین است.

با این وجود این دستگاه ها بسیار گران می باشند و کوچکترین آسیب به آن مستلزم تعمیرات گران قیمت است. بعلاوه بروز خطا در عملکرد این دستگاه ها موجب به خطر افتادن جان بیماران تحت درمان و آزمایش می شود.

برق ورودی به این وسایل باید دارای بالاترین کیفیت باشد. تغییران فرکانس برق باید کمتر از ۰٫۵ درصد باشد و افت ولتاژ در حین کار دستگاه باید ناچیز و کمتر از ۳ درصد باشد.

بهترین و شاید تنها روش مناسب برای تامین این نیازها استفاده از یو پی اس است.

یو پی اس های آنلاین اینتراکتیو با توان ۱۰۰۰۰ ولت آمپر برای تجهیزات بیمارستانی بسیار  مناسب هستند.

هدف از استفاده از یو پی اس برای تجهیزات بیمارستانی شامل، تامین برق اضطراری، نویز  گیری و حذف نوسانات برق، بالابردن کیفیت برق متناوب، تامین برق در شرایط پیک مصرف و جلوگیری به اضافه بار جریان به سیم کشی است.

توان مورد نیاز یو پی اس تجهیزات پزشکی و بیمارستانی

آزمایشگاه های کوچک تا بزرگ نیازمند بین ۱۰ تا ۲۵ کیلووات انرژی برق برای راه اندازی می باشند.یو پی اس برای تجهیزات پزشکی

کمتر اتفاق میافتد همه تجهیزات با هم کار کنند ولی به هر حال انشعاب برق تعریف شونده برای طراحی آزمایشگاه باید همین مقدار تعریف شود.

از آنجا که برق ورودی به آزمایشگاه برق صنعتی تعریف میشود، یک واحد یو پی اس صنعتی نیز میتواند مورد استفاده قرار گیرد و به آسانی توسط برق ورودی شارژ شود.

بسته به میزان دسترسی به برق مداوم شهری و درجه اطمینان و ریسک قطع برق، از باتریهای با قابلیت ذخیره ۳ تا ۸۸ ساعت استفاده میشود که در مورد یو پی اس های توان بالا، افزایش توان ذخیره تاثیر بیشتری روی افزایش قیمت یو پی اس دارد.

روش دیگر استفاده از یو پی اس های تک فاز برای هر دستگاه بطور جداگانه است. این حالت  بیشتر مناسب زمانی است که برق ورودی به اتاق تجهیزات تک فاز باشد.

امروزه در بسیاری از بیمارستانها هم برق تک فاز و هم سه فاز وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.